Mechanika i automatyka przemysłowa ZAPMASTER

Przenośniki rolkowe

WIECEJ INFORMACJI
518 087 207

FUNKCJA

Przenośniki rolkowe stanowią często stosowaną grupę transporterów i są wykorzystywane prawie w każdej gałęzi przemysłu do przenoszenia różnych towarów, zarówno lekkich jak i ciężkich, z punktu A do punktu B. Charakterystyczną cechą transportowanych ładunków jest to, że muszą one posiadać odpowiednią, chociażby jedną stałą płaszczyznę, która będzie mogła opierać się na rolkach.

KONSTRUKCJA

Oferowane przez nas przenośniki charakteryzują się solidnym wykonaniem oraz idealnym dopasowaniem do konkretnego typu produkcji. Dzięki temu, że mamy indywidualne podejście do każdego klienta, nasze przenośniki (jeśli tylko jest to technicznie możliwe) mogą mieć dowolną budowę: wymiary, prędkość, jak i wyposażenie.

Do budowy ramy nośnej i podstawy wykorzystujemy: stal malowaną na dowolny kolor z palety RAL, stal nierdzewną bądź modułowe profile aluminiowe. Podstawa przenośnika może być wyposażona w stopy z regulacją wysokości, złącza kątowe przeznaczone do zakotwienia do posadzki albo koła jezdne.

W zależności od potrzeb układu budujemy przenośniki proste lub/i łukowe.

ROLKI

W wielu przypadkach, jednym z ważniejszych elementów przenośnika są rolki, na których transportowane są ładunki. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży przemysłowej, a także współpracy z najlepszymi, światowymi producentami, jesteśmy w stanie zagwarantować prawidłowy dobór, a w efekcie i działanie przenośnika. Najczęściej stosowanymi przez nas rolkami są te wykonane z rur bezszwowych ocynkowanych z łożyskami precyzyjnymi. W zależności od ciężaru ładunku, szerokości transportera i innych uwarunkowań stosujemy rury o różnych średnicach, różnych grubościach ścian i z różnej średnicy prętami wewnętrznymi. W niektórych aplikacjach stosujemy także rolki z tworzywa albo powlekane materiałami, takimi jak: PCW, PU, guma czy filc.

Wykonywane przez nas przenośniki mogą być dodatkowo zaopatrzone w rozmaite akcesoria, takie jak: ograniczenia boczne, bandy końcowe, czujniki sterujące ich pracą, a także urządzenia pomocnicze, jak chociażby: obrotnice, zgarniacze czy krótkie transportery łańcuchowe zmieniające kierunek poruszania się transportowanego ładunku.

NAPĘD

Napęd przenośnika zazwyczaj realizowany jest przy użyciu silnika elektrycznego z przekładnią, tzw. motoreduktora, który połączony jest łańcuchem lub paskiem wielo-rowkowym z jedną z rolek transportera. Rolka napędzana, połączona jest łańcuchem lub paskiem z kolejną, itd. Inny rodzaj napędu jaki stosujemy w tego typu przenośnikach rolkowych to napęd poprzez wał biegnący wzdłuż transportera. W tym układzie wał połączony jest za pomocą sprzęgła kłowego z wałkiem motoreduktora, a rolki napędzane są indywidualnie przez paski poliuretanowe typu o-ring.

STEROWANIE

Wykonywane przez nas przenośniki wyposażone są w układy sterujące ich pracą, które zabudowane są w szafce sterowniczej, a całość zgodna jest z obowiązującymi normami bezpieczeństwa. W standardzie szafka posiada łącznik „start/stop”, moduł bezpieczeństwa oraz wyłącznik awaryjny „stop”. Dodatkowo układ sterowania może być rozbudowany o falownik służący do regulacji prędkości przenośnika, czujniki zadające sygnał „start/stop” i inne komponenty, jak na przykład awaryjny wyłącznik linkowy.

Wszystkie części do przenośników, które wykonujemy we własnym zakresie oraz te pochodzące wyłącznie od sprawdzonych dostawców, montowane są zgodnie ze sztuką, co w połączeniu z właściwym projektowaniem daje gwarancję długotrwałej i bezproblemowej pracy.

Powiązane produkty: