Mechanika i automatyka przemysłowa ZAPMASTER

Przenośniki paskowe

WIECEJ INFORMACJI
518 087 207

FUNKCJA

Przenośniki paskowe wykorzystywane są do przenoszenia różnych lekkich towarów, z punktu A do punktu B. Mogą one służyć do transportowania detali w tradycyjny sposób, gdy ładunek leży na pasku(paskach) lub w sposób nietypowy, na przykład unosząc detal w powietrzu dzięki wykorzystaniu magnesów lub poprzez ściskanie.

KONSTRUKCJA

Oferowane przez nas przenośniki charakteryzują się solidnym wykonaniem oraz idealnym dopasowaniem do konkretnego typu produkcji. Dzięki temu, że mamy indywidualne podejście do każdego klienta, nasze przenośniki (jeśli tylko jest to technicznie możliwe) mogą mieć dowolną budowę: wymiary, prędkość, jak i wyposażenie.

Do budowy ramy nośnej i podstawy wykorzystujemy: stal malowaną na dowolny kolor z palety RAL, stal nierdzewną bądź modułowe profile aluminiowe. Podstawa przenośnika może być wyposażona w stopy z regulacją wysokości, złącza kątowe przeznaczone do zakotwienia do posadzki albo koła jezdne.

W zależności od potrzeb układu budujemy przenośniki proste lub/i skośne.

PASKI

W wielu przypadkach, jednym z ważniejszych elementów przenośnika są paski, na których transportowane są ładunki. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży przemysłowej, a także współpracy z najlepszymi, światowymi producentami, jesteśmy w stanie zagwarantować prawidłowy dobór, a w efekcie i działanie przenośnika. Stosowane paski dobierane są głównie na podstawie obciążenia całkowitego i długości przenośnika. Dodatkowo mogą być wyposażone w różnego typu zabieraki oraz posiadać specjalistyczne, trwale scalone nakładki. W zależności od wymagań paski poruszają się w specjalnie przystosowanych ślizgach (tzw. prowadnicach), które wykonane są najczęściej z tworzywa sztucznego PE (polietylen).

Wykonywane przez nas przenośniki mogą być zaopatrzone w rozmaite akcesoria, takie jak: ograniczenia boczne, bandy końcowe, czujniki sterujące ich pracą, a także urządzenia pomocnicze, jak chociażby: obrotnice, zgarniacze czy chwytaki zmieniające kierunek poruszania się transportowanego ładunku.

NAPĘD

Napęd przenośnika realizowany jest przy użyciu silnika elektrycznego z przekładnią, tzw. motoreduktora, który połączony jest z jednym z wałków za pomocą sprzęgła bądź paska.

STEROWANIE

Wykonywane przez nas przenośniki wyposażone są w układy sterujące ich pracą, które zabudowane są w szafce sterowniczej, a całość zgodna jest z obowiązującymi normami bezpieczeństwa. W standardzie szafka posiada łącznik „start/stop”, moduł bezpieczeństwa oraz wyłącznik awaryjny „stop”. Dodatkowo układ sterowania może być rozbudowany o falownik służący do regulacji prędkości przenośnika, czujniki zadające sygnał „start/stop” i inne komponenty, jak na przykład awaryjny wyłącznik linkowy.

Wszystkie części do przenośników, które wykonujemy we własnym zakresie oraz te pochodzące wyłącznie od sprawdzonych dostawców, montowane są zgodnie ze sztuką, co w połączeniu z właściwym projektowaniem daje gwarancję długotrwałej i bezproblemowej pracy.

Powiązane produkty: