Mechanika i automatyka przemysłowa ZAPMASTER

Przenośniki płytkowe

WIECEJ INFORMACJI
518 087 207

FUNKCJA

Przenośniki płytkowe wykorzystywane są do przenoszenia różnych lekkich ładunków, jak na przykład opakowania szklane, metalowe lub plastikowe z punktu A do punktu B.

KONSTRUKCJA

Oferowane przez nas przenośniki charakteryzują się solidnym wykonaniem oraz idealnym dopasowaniem do konkretnego typu produkcji. Dzięki temu, że mamy indywidualne podejście do każdego klienta, nasze przenośniki (jeśli tylko jest to technicznie możliwe) mogą mieć praktycznie dowolną budowę: wymiary, prędkość, jak i wyposażenie.

Do budowy ramy nośnej i podstawy, wykorzystujemy: stal malowaną na dowolny kolor z palety RAL, stal nierdzewną bądź modułowe profile aluminiowe. Podstawa przenośnika może być wyposażona w stopy z regulacją wysokości, złącza kątowe przeznaczone do zakotwienia do posadzki albo koła jezdne.

W zależności od potrzeb układu budujemy przenośniki proste lub/i łukowe.

ŁAŃCUCH PŁYTKOWY

W wielu przypadkach, jednym z ważniejszych elementów przenośnika jest łańcuch, na którym transportowane są ładunki. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży przemysłowej, a także współpracy z najlepszymi, światowymi producentami, jesteśmy w stanie zagwarantować prawidłowy dobór, a w efekcie i działanie przenośnika. Stosowane przez nas łańcuchy, wykonane z tworzywa sztucznego lub stali, posiadają wiele różnych odmian, charakteryzujących się różnymi wymiarami, różnymi promieniami skrętu, różną odpornością na czynniki chemiczne itd., a niektóre z nich mogą być wyposażone w specjalne nakładki i zabieraki.

Wykonywane przez nas przenośniki mogą być dodatkowo zaopatrzone w rozmaite akcesoria, takie jak: ograniczenia boczne, bandy końcowe, czujniki sterujące ich pracą, a także urządzenia pomocnicze, jak chociażby zgarniacze, zmieniające kierunek poruszania się transportowanego ładunku.

NAPĘD

Napęd przenośnika realizowany jest przy użyciu silnika elektrycznego z przekładnią, tzw. motoreduktora, zamontowanego na jednym z wałów transportera, na którym założone jest koło napędowe. Sam silnik może być skierowany następująco: pionowo w dół lub w górę albo poziomo wzdłuż ramy.

STEROWANIE

Wykonywane przez nas przenośniki wyposażone są w układy sterujące ich pracą, które zabudowane są w szafce sterowniczej, a całość zgodna jest z obowiązującymi normami bezpieczeństwa. W standardzie szafka posiada łącznik „start/stop”, moduł bezpieczeństwa oraz wyłącznik awaryjny „stop”. Dodatkowo układ sterowania może być rozbudowany o falownik służący do regulacji prędkości przenośnika, czujniki zadające sygnał „start/stop” i inne komponenty, jak na przykład awaryjny wyłącznik linkowy.

Wszystkie części do przenośników, które wykonujemy we własnym zakresie oraz te pochodzące wyłącznie od sprawdzonych dostawców, montowane są zgodnie ze sztuką, co w połączeniu z właściwym projektowaniem daje gwarancję długotrwałej i bezproblemowej pracy.

Powiązane produkty: