FUNKCJA
Przenośniki modułowe są wykorzystywane w wielu gałęziach przemysłu do przenoszenia różnych ładunków, zarówno lekkich jak i ciężkich, z punktu A do punktu B.
KONSTRUKCJA
Oferowane przez nas przenośniki charakteryzują się solidnym wykonaniem oraz idealnym dopasowaniem do konkretnego typu produkcji. Dzięki temu, że mamy indywidualne podejście do każdego klienta, nasze przenośniki (jeśli tylko jest to technicznie możliwe) mogą mieć praktycznie dowolną budowę: wymiary, prędkość, jak i wyposażenie.
Do budowy ramy nośnej i podstawy, wykorzystujemy: stal malowaną na dowolny kolor z palety RAL, stal nierdzewną bądź modułowe profile aluminiowe. Podstawa przenośnika może być wyposażona w stopy z regulacją wysokości, złącza kątowe przeznaczone do zakotwienia do posadzki albo koła jezdne.
W zależności od potrzeb układu budujemy przenośniki proste, jak również łukowe, skośne, skośne L lub skośne Z.
TAŚMA
W wielu przypadkach, jednym z ważniejszych elementów przenośnika jest taśma, na której transportowane są ładunki. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży przemysłowej, a także współpracy z najlepszymi, światowymi producentami, jesteśmy w stanie zagwarantować prawidłowy dobór, a w efekcie i działanie przenośnika. Stosowane przez nas taśmy wykonane są różnych tworzyw sztucznych, takich jak: PP (polipropylen), PE (polietylen), czy POM (polioksymetylen) i mają różne kształty modułów, promienie skrętu, kąty natarcia oraz wytrzymałość.
Nierzadko dla prawidłowego sprawowania funkcji przenośnika, jakim jest transport ładunku, instalujemy taśmy wyposażone w różnego rodzaju: zabieraki, welkanty (falbany boczne), kliny itp.
Wykonywane przez nas przenośniki mogą być dodatkowo zaopatrzone w rozmaite akcesoria, takie jak: ograniczenia boczne, bandy końcowe, czujniki sterujące ich pracą, a także urządzenia pomocnicze, jak chociażby zgarniacze lub obrotnice, zmieniające kierunek poruszania się transportowanego ładunku.
NAPĘD
Napęd przenośnika realizowany jest przy użyciu silnika elektrycznego z przekładnią, tzw. motoreduktora, zamontowanego na jednym z wałów transportera zwanym wałem czynnym. Sam silnik może być skierowany następująco: pionowo w dół lub w górę albo poziomo wzdłuż ramy. Przeznaczone do „mokrej” produkcji przenośniki wyposażone są w silniki z obudowami o najwyższej klasie szczelności jak i odporności chemicznej.
STEROWANIE
Wykonywane przez nas przenośniki wyposażone są w układy sterujące ich pracą, które zabudowane są w szafce sterowniczej, a całość zgodna jest z obowiązującymi normami bezpieczeństwa. W standardzie szafka posiada łącznik „start/stop”, moduł bezpieczeństwa oraz wyłącznik awaryjny „stop”. Dodatkowo układ sterowania może być rozbudowany o falownik służący do regulacji prędkości przenośnika, czujniki zadające sygnał „start/stop” i inne komponenty, jak na przykład awaryjny wyłącznik linkowy.
Wszystkie części do przenośników, które wykonujemy we własnym zakresie oraz te pochodzące wyłącznie od sprawdzonych dostawców, montowane są zgodnie ze sztuką, co w połączeniu z właściwym projektowaniem daje gwarancję długotrwałej i bezproblemowej pracy.
Powiązane produkty: